14 اسفند 1402
زمان مورد نیاز برای مطالعه : 4 دقیقه
' 4
بسته بندی ساشه چیست؟

بسته بندی ساشه چیست؟

به بسته بندی های تک نفره با هر نوع مواد اولیه ساشه گفته می شود.ساشه دارای ابعاد کوچکی است که به صورت یکبار مصرف مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی موارد به صورت چند تایی در یک بسته بندی مادر قرار می گیرند. به طور مثال نسکافه بسته بندی ساشه است که در یک بسته بندی مادر چندین ساشه برای مصرف تک نفره قرار می گیرد.

انواع بسته بندی ساشه

بسته بندی ساشه به دو نوع مدادی و مربعی تقسیم شده که از لحاظ جنس انواع مختلفی دارد و به شرح زیر می باشد:

کاغذی: این بسته بندی بیستر برای بسته بندی تک نفره نمک، فلفل و سایر ادویه جات مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی اتیلن: همان نایلون است که کمتر از سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد و یا برای محصولات مواد غذایی استفاده نمی شود.

سلفونی: نونه های سلفونی یا لمینت بامتالایز از پرکاربرد ترین جنس برای بسته بندی ساشه هستند.

متالایز: متالایز از پر مصرف ترین برای بسته بندی ساشه است که از جنس ورقه های بسیار نازک آلومینیومی بوده و بیشتر با نمونه سلفونی لمینت شده که این عمل سبب مقاومت بیشتر آن می شود. در این بسته بندی به دلیل جنس آلومینیومی که دارد نور از بسته بندی عبور نمی کند و محتوای داخل بسته مدت طولانی تری از فاسد شدن دور می ماند.

بسته بندی ساشه مدادی

پودر های قهوه با ساشه مدادی بسته بندی می شوند که عرض آن کمتر از طول آن است و این امر سبب می شود حالت استوانه ای به خود بگیرد. و بعد از پایین دوخت خورده و پس از پر کردن آن طرف دیگر عملیات دوخت حرارتی بر روی آن انجام می گیرد.

بسته بندی ساشه مایعات

نوع بسته بندی اهمیت بالایی دارد زیرا برای مایعاتی مانند سس، آبلیمو و... مورد استفاده قرار می گیرد.در این نوع بسته بندی از یک لایه متالایز لمینت روی OPP استفاده می شود.

کاربرد های ساشه

بسته بندیبا مواد اولیه پلاستیکی بسیار وسیع است و درهر صنف و کارخانه و شغلی در بسته بندی محصولات استفاده می شود. پر مصرف ترین کاربرد های ساشه را می توان به صورت زیر نام برد:

ساشه دارویی

ساشه مواد غذایی مانند بسته بندی سس قرمز تک نفره

ساشه محصولات آرایشی و بهداشتی مانند دستمال مرطوب تک نفره



دیدگاه

دیدگاه شما

پیشنهادی برای شما

نایلون های عریض کشاورزی نایلون های عریض3الی 10متری

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

فرش ماشینی نگین کسری فرش ماشینی زمینه کرمی

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

تابلو برق EK36 Electrical panel EK36

قیمت :
گفتگو با غرفه دار

رفع مسئولیت

مطالب بخش سبک زندگی « دسـ تو دسـ » در حوزه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی، سلامت و زیبایی و تناسب اندام تنها جنبه‌ی اطلاع‌رسانی دارند و هرگز نباید جایگزین مراجعه به پزشک یا مشاور متخصص شوند . تیم تحریریه‌ی « دسـ تو دسـ » همواره در تلاش است با استفاده از منابع معتبر مطالبی به‌روز و مفید در اختیار مخاطبانش قرار دهد، اما با توجه به حساسیت زیاد حوزه‌های مرتبط با سلامت افراد، هیچ گاه توصیه نمی‌کند که از محتوای این مطالب بدون مشورت پزشک یا مشاور متخصص استفاده شود. در غیر این صورت مسئولیت عواقب احتمالی بر عهده‌ی خود فرد خواهد بود « دسـ تو دسـ » اکیدا توصیه می‌کند برای تشخیص، درمان یا تسکین هر گونه مشکل جسمی و روانی پیش از هر چیز با پزشک متخصص مشورت کنید و در صورت تایید ایشان توصیه‌های موجود در مطالب « دسـ تو دسـ » را به کار بگیرد و با توجه به آنچه گفته شد، « دسـ تو دسـ » مسئولیت هر گونه استفاده‌ی نادرست از محتوای این رسانه را که منجر به بروز مشکل یا عارضه‌ای برای فرد شود از خود سلب می‌کند

+
ورود / ثبت نام پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
Loading...